Graphics 15
From Atariki
| Wersja z dnia 11:21, 21 maj 2006 Miker (Dyskusja | wkład) (rejestry) ← Previous diff  | 
				Wersja z dnia 11:48, 21 maj 2006 Dracon (Dyskusja | wkład) (gfx-progz) Next diff →  | 
			||
| Linia 13: | Linia 13: | ||
| - | Tryb ten jest najbardziej popularnym w grach, ze względu na wielkość piksela oraz ilość kolorów. Daje się również "podrasować" takimi programami jak [[PowerGraph]], [[GED]] czy [[Graph2Font]]. Często tryb ten był/jest [[logosowanie|logosowany]] do [[Graphics 12|trybu 12]], co oprócz oszczędności pamięci daje dodatkowy piąty kolor (inverse). | + | Tryb ten jest najbardziej popularnym w grach, ze względu na wielkość piksela oraz ilość kolorów. Daje się również "podrasować" takimi programami jak [[PowerGraph]], [[GED]] czy [[Graph2Font]]. Często tryb ten był/jest [[logosowanie|logosowany]] do [[Graphics 12|trybu 12]], co oprócz oszczędności pamięci daje dodatkowy piąty kolor (inverse). Jest to również najlepiej oprogramowany kolorowy tryb graficzny na 8-bitowym Atari - obsługują go takie edytory graficzne, jak Micropainter, Koala MicroIllustrator, Fun With Art, RAMbrandt, XL-Art, Blazing Paddles, Kleks i in. | 
| [[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]] | ||
| {{Stub}} | {{Stub}} | ||
Wersja z dnia 11:48, 21 maj 2006
Piętnasty tryb graficzny w numeracji Atari OS. Składa się ze 192 linii trybu ANTIC $0E.
- Kolory: 4 niezależne (3 + kolor tła; z palety 128).
 - Proporcje piksela: 2x1
 - Rozdzielczość pozioma: 160 pixeli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192.
 - Rozdzielczość pionowa: 192 linie, maksymalnie 239 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)
 
Rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie:
- COLPF0 ($D016) (cień COLPF0S ($02C4));
 - COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5));
 - COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6));
 - COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)).
 
Tryb ten jest najbardziej popularnym w grach, ze względu na wielkość piksela oraz ilość kolorów. Daje się również "podrasować" takimi programami jak PowerGraph, GED czy Graph2Font. Często tryb ten był/jest logosowany do trybu 12, co oprócz oszczędności pamięci daje dodatkowy piąty kolor (inverse). Jest to również najlepiej oprogramowany kolorowy tryb graficzny na 8-bitowym Atari - obsługują go takie edytory graficzne, jak Micropainter, Koala MicroIllustrator, Fun With Art, RAMbrandt, XL-Art, Blazing Paddles, Kleks i in.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.
