Tryby Graficzne ST
From Atariki
(Różnice między wersjami)
												
			
			| Wersja z dnia 12:39, 19 mar 2008 Sikor (Dyskusja | wkład) ← Previous diff  | 
				Wersja z dnia 23:02, 19 mar 2008 Vulgar (Dyskusja | wkład) (ujednolicenie) Next diff →  | 
			||
| Linia 1: | Linia 1: | ||
| Podstrona ta zawiera opis wszystkich podstawowych trybów graficznych stosowanych w Atari [[ST]]/[[TT030|TT]]/[[Falcon]]. | Podstrona ta zawiera opis wszystkich podstawowych trybów graficznych stosowanych w Atari [[ST]]/[[TT030|TT]]/[[Falcon]]. | ||
| - | == Podstawowe tryby ATARI ST == | + | == Podstawowe tryby ATARI ST/E == | 
| - | * ST LOW - tryb niskiej rozdzielczości, 320x200x16, kolory wybierane z palety 512 (seria ST) lub 4096 (seria STE) barw | + | * ST LOW - tryb niskiej rozdzielczości 320x200 pikseli w 16 kolorach z palety 512 (seria ST) lub 4096 (seria STE) barw | 
| - | * ST Medium - tryb sredniej rozdzielczości, 640x200x4, paleta jak w ST LOW | + | * ST MEDIUM - tryb średniej rozdzielczości 640x200, w 4 kolorach (paleta jak w ST LOW) | 
| - | * ST HIGH - monochromatyczny tryb wysokiej rozdzielczości, 640x400x2, wymaga specjalnego monitora, barwy czarna i biała | + | * ST HIGH - monochromatyczny tryb wysokiej rozdzielczości 640x400, barwy czarna i biała, wymaga monitora o częstotliwości 71Hz ([[SM124]], [[SM144]] lub VGA) | 
| == Podstawowe tryby Atari TT030 == | == Podstawowe tryby Atari TT030 == | ||
| * wszystkie tryby graficzne Atari STE zgodne w dół | * wszystkie tryby graficzne Atari STE zgodne w dół | ||
| * TT LOW - 320x480x256, paleta 4096 barw, | * TT LOW - 320x480x256, paleta 4096 barw, | ||
| - | * TT Medium - 640x480x16, kolory wybierane z palety 4096 barw, zasadniczo zgodny z (później wprowadzonym) trybem VGA znanym z PC (lecz w Atari wieksza paleta barw - oryginalnie tryb VGA miał paletę 256 barw) | + | * TT MEDIUM - 640x480x16, kolory wybierane z palety 4096 barw, zasadniczo zgodny z (później wprowadzonym) trybem VGA znanym z PC (lecz w Atari wieksza paleta barw - oryginalnie tryb VGA miał paletę 256 barw) | 
| - | * TT High - czarno-biały tryb wysokiej rozdzielczości, 1280x960x2, wymaga specjalnego monitora (np. [[TTM194]] | + | * TT HIGH - czarno-biały tryb wysokiej rozdzielczości, 1280x960x2, wymaga specjalnego monitora (np. [[TTM194]] | 
| == Podstawowe tryby Atari Falcon 030 == | == Podstawowe tryby Atari Falcon 030 == | ||
| - | * wszystkie tryby graficzne Atari STE zgodne w dół | + | * wszystkie tryby graficzne Atari STE | 
| {{Stub}} | {{Stub}} | ||
| [[Kategoria:Atari ST]] | [[Kategoria:Atari ST]] | ||
Wersja z dnia 23:02, 19 mar 2008
Podstrona ta zawiera opis wszystkich podstawowych trybów graficznych stosowanych w Atari ST/TT/Falcon.
Podstawowe tryby ATARI ST/E
- ST LOW - tryb niskiej rozdzielczości 320x200 pikseli w 16 kolorach z palety 512 (seria ST) lub 4096 (seria STE) barw
 - ST MEDIUM - tryb średniej rozdzielczości 640x200, w 4 kolorach (paleta jak w ST LOW)
 - ST HIGH - monochromatyczny tryb wysokiej rozdzielczości 640x400, barwy czarna i biała, wymaga monitora o częstotliwości 71Hz (SM124, SM144 lub VGA)
 
Podstawowe tryby Atari TT030
- wszystkie tryby graficzne Atari STE zgodne w dół
 - TT LOW - 320x480x256, paleta 4096 barw,
 - TT MEDIUM - 640x480x16, kolory wybierane z palety 4096 barw, zasadniczo zgodny z (później wprowadzonym) trybem VGA znanym z PC (lecz w Atari wieksza paleta barw - oryginalnie tryb VGA miał paletę 256 barw)
 - TT HIGH - czarno-biały tryb wysokiej rozdzielczości, 1280x960x2, wymaga specjalnego monitora (np. TTM194
 
Podstawowe tryby Atari Falcon 030
- wszystkie tryby graficzne Atari STE
 
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.
