Deep Blue C
From Atariki
| Wersja z dnia 20:24, 1 kwi 2007 Epi (Dyskusja | wkład) ← Previous diff  | 
				Wersja z dnia 20:09, 29 gru 2008 Danos (Dyskusja | wkład) (Dodanie informacji o możliwościach i bibliotekach) Next diff →  | 
			||
| Linia 15: | Linia 15: | ||
| * Długość linii kodu źródłowego nie może przekraczać 79 znaków. | * Długość linii kodu źródłowego nie może przekraczać 79 znaków. | ||
| * Funkcja nie może mieć więcej niż 126 argumentów. | * Funkcja nie może mieć więcej niż 126 argumentów. | ||
| + | |||
| + | Środowisko Deep Blue C (DBC) zapewnia dostęp do następujących konstrukcji programowych: | ||
| + | * Typy podstawowe: ''char'', ''int'', typ wskaźnikowy (''pointer'') | ||
| + | * Tablice jednowymiarowe | ||
| + | * Operatory jednoargumentowe: + - * & ++ -- ! $- (tylda) | ||
| + | * Operatory dwuargumentowe: + - * / % | ^ & == != < <= >= << >> <op>= && || ?: , (comma) | ||
| + | * Słowa kluczowe: ''if, else, while, break, continue, return, for, do, switch, case,default'' | ||
| + | * Dyrektywy kompilatora: #''define'', #''include'' | ||
| + | * Linker (konsolidator) z funkcją relokowania | ||
| + | * Stałe: szesnastkowe, ósemkowe, \ (backslash) | ||
| + | |||
| + | Prawdziwą siłą DBC są dołączone do środowiska biblioteki programistyczne. Zapewniają one niemal ten sam zestaw funkcji jak w Atari Basic, oprócz zmiennych typu rzeczywistego. Poniżej przedstawiono podstawowe biblioteki dostępne podczas tworzenia programu: | ||
| + | * AIO - biblioteka podstawowych funkcji wejścia/wyjścia. Praktycznie wymagana w każdym tworzonym programie | ||
| + | * DBC - biblioteka uruchomieniowa | ||
| + | * GRAPHICS - biblioteka graficzna. Tryby tekstowe i graficzne Atari oraz funkcje graficzne wzorowane na Atari Basic | ||
| + | * PMG - biblioteka grafiki Gracz-Pocisk (Player Missile Graphics) | ||
| + | * PRINTF - biblioteka obsługi konsoli | ||
| + | |||
| + | Użyteczny jest kod źródłowy ww. bibliotek znajdujący się razem z innymi plikami DBC. Dodatkowo, na stronie APX udostępniono również kod źródłowy całego środowiska programistycznego. | ||
| + | |||
| + | Materiały źródłowe: | ||
| + | [1] AtariArchives.org, http://www.atariarchives.org/APX/showinfo.php?cat=20166 | ||
| [[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] | ||
| [[Kategoria:Języki programowania]] | [[Kategoria:Języki programowania]] | ||
Wersja z dnia 20:09, 29 gru 2008
Jeden z nielicznych kompilatorów języka C na małe Atari. Jego składnia jest zbliżona do standardu ANSI C, z istotnymi ograniczeniami. Niedostępne są:
- struktury, unie
 - tablice wielowymiarowe
 - liczby zmiennoprzecinkowe
 - funkcje zwracające wartości typu innego niż int
 - operator sizeof
 - rzutowanie typów
 
Inne niestandardowe właściwości Deep Blue C:
- Ostatni człon (case lub default) klauzuli switch musi być zakończony jedną z instrukcji: break, continue lub return.
 - Typ char jest zawsze bez znaku.
 - Łańcuchy znakowe nie mogą być dzielone.
 - Długość linii kodu źródłowego nie może przekraczać 79 znaków.
 - Funkcja nie może mieć więcej niż 126 argumentów.
 
Środowisko Deep Blue C (DBC) zapewnia dostęp do następujących konstrukcji programowych:
- Typy podstawowe: char, int, typ wskaźnikowy (pointer)
 - Tablice jednowymiarowe
 - Operatory jednoargumentowe: + - * & ++ -- ! $- (tylda)
 - Operatory dwuargumentowe: + - * / % | ^ & == != < <= >= << >> <op>= && || ?: , (comma)
 - Słowa kluczowe: if, else, while, break, continue, return, for, do, switch, case,default
 - Dyrektywy kompilatora: #define, #include
 - Linker (konsolidator) z funkcją relokowania
 - Stałe: szesnastkowe, ósemkowe, \ (backslash)
 
Prawdziwą siłą DBC są dołączone do środowiska biblioteki programistyczne. Zapewniają one niemal ten sam zestaw funkcji jak w Atari Basic, oprócz zmiennych typu rzeczywistego. Poniżej przedstawiono podstawowe biblioteki dostępne podczas tworzenia programu:
- AIO - biblioteka podstawowych funkcji wejścia/wyjścia. Praktycznie wymagana w każdym tworzonym programie
 - DBC - biblioteka uruchomieniowa
 - GRAPHICS - biblioteka graficzna. Tryby tekstowe i graficzne Atari oraz funkcje graficzne wzorowane na Atari Basic
 - PMG - biblioteka grafiki Gracz-Pocisk (Player Missile Graphics)
 - PRINTF - biblioteka obsługi konsoli
 
Użyteczny jest kod źródłowy ww. bibliotek znajdujący się razem z innymi plikami DBC. Dodatkowo, na stronie APX udostępniono również kod źródłowy całego środowiska programistycznego.
Materiały źródłowe: [1] AtariArchives.org, http://www.atariarchives.org/APX/showinfo.php?cat=20166
