Wykrycie VBXE
From Atariki
| Wersja z dnia 12:09, 23 kwi 2009 KMK (Dyskusja | wkład) (→Sposób użycia) ← Previous diff  | 
				Wersja z dnia 19:28, 10 lip 2009 Tdc (Dyskusja | wkład) (int.) Next diff →  | 
			||
| Linia 35: | Linia 35: | ||
| == Sposób użycia == | == Sposób użycia == | ||
| - | Wywołanie <code>JSR VBXE_DETECT</code> wraca z ustawionym znacznikiem C, gdy VBXE nie wykryto, lub ze skasowanym znacznikiem C, gdy wykryto. W tej ostatniej sytuacji pod adresem _vbxe_write+2 (1 bajt) jest numer strony, na której zdekodowana jest karta, a pod adresem $xx40 i $xx41 (gdzie "xx" to odpowiedni nr strony, tj. D6 lub D7) znajduje się kolejno: | + | Wywołanie <code>JSR VBXE_DETECT</code> wraca z ustawionym znacznikiem C, gdy VBXE nie wykryto lub ze skasowanym znacznikiem C, gdy wykryto. W tej ostatniej sytuacji pod adresem _vbxe_write+2 (1 bajt) jest numer strony, na której zdekodowana jest karta, a pod adresem $xx40 i $xx41 (gdzie "xx" to odpowiedni nr strony, tj. D6 lub D7) znajduje się kolejno: | 
| * $xx40 - "magiczna" wartość $10, oznaczająca rdzeń FX, wersja 1. | * $xx40 - "magiczna" wartość $10, oznaczająca rdzeń FX, wersja 1. | ||
| * $xx41 - numer rewizji rdzenia (np. $08 = rewizja 08) lub $FF (rewizja 07 lub starsza) | * $xx41 - numer rewizji rdzenia (np. $08 = rewizja 08) lub $FF (rewizja 07 lub starsza) | ||
| - | Przyjmuje się, że twórcy rdzeni niezgodnych z FX v.1.0 zadbają o dobranie innej, i unikalnej wartości magicznej, co pozwoli na łatwą identyfikację rdzeni i uniknięcie problemów z kompatybilnością oprogramowania. | + | Przyjmuje się, że twórcy rdzeni niezgodnych z FX v.1.0 zadbają o dobranie innej i unikalnej wartości magicznej, co pozwoli na łatwą identyfikację rdzeni i uniknięcie problemów z kompatybilnością oprogramowania. | 
| Procedurę w powyższej postaci można wywołać tylko raz. | Procedurę w powyższej postaci można wywołać tylko raz. | ||
Wersja z dnia 19:28, 10 lip 2009
Procedura wykrycia rdzenia FX VBXE na stronie $D6 lub $D7.
Kod
;
; 2009 by KMK/DLT
;
vbxe_detect
        jsr ?try
        bcc ?clr
        inc _vbxe_write+2
?try    ldx $3fff
        ldy #$4c
        lda #$80
        jsr _vbxe_write
        cpx $3fff
        bne ?fnd
        jsr ?clr
        inx
        stx $3fff
        lda #$80
        jsr _vbxe_write
        cpx $3fff
        bne ?fnd
        sec
        .byte $24
?fnd    clc
?clr    lda #$00
_vbxe_write
        sta $d600,y
        rts
Sposób użycia
Wywołanie JSR VBXE_DETECT wraca z ustawionym znacznikiem C, gdy VBXE nie wykryto lub ze skasowanym znacznikiem C, gdy wykryto. W tej ostatniej sytuacji pod adresem _vbxe_write+2 (1 bajt) jest numer strony, na której zdekodowana jest karta, a pod adresem $xx40 i $xx41 (gdzie "xx" to odpowiedni nr strony, tj. D6 lub D7) znajduje się kolejno:
- $xx40 - "magiczna" wartość $10, oznaczająca rdzeń FX, wersja 1.
 - $xx41 - numer rewizji rdzenia (np. $08 = rewizja 08) lub $FF (rewizja 07 lub starsza)
 
Przyjmuje się, że twórcy rdzeni niezgodnych z FX v.1.0 zadbają o dobranie innej i unikalnej wartości magicznej, co pozwoli na łatwą identyfikację rdzeni i uniknięcie problemów z kompatybilnością oprogramowania.
Procedurę w powyższej postaci można wywołać tylko raz.
Działanie
Podprogram próbuje podłączyć bank 0 VRAM-u jako okno MEMAC A (pod $2000-$3FFF) i sprawdza, czy się coś zmieniło w odnośnym obszarze pamięci.
