ASCII Girl
From Atariki
| Wersja z dnia 19:59, 13 lis 2009 Sikor (Dyskusja | wkład) ← Previous diff  | 
				Aktualna wersja Sikor (Dyskusja | wkład) (→Ciekawostki)  | 
			||
| Linia 3: | Linia 3: | ||
| == Historia powstania == | == Historia powstania == | ||
| - | Sikor przeglądając internet natrafił na ciekawego [http://pl.wikipedia.org/wiki/GIF GIF]a przedstawiającego tańczącą kobietę. Postanowił sprawdzić, jak ten by wyszedł na Atari i sprawdził ilość klatek - jest ich dokładnie 13. Pierwsze próby nie napawały optymizmem, jednak... Autor wpadł na pomysł, aby kobietę przedstawić bokiem (właściwie - "na płask"). Swoim pomysłem podzielił się z Mikerem, obaj postanowili na szybko zrobić program (było to na kilka dni przed Głuchołazami). Miker napisał muzę, Sikor zakodował, dodano pewne efekty i tak właściwie prawie w jeden wieczór powstał program przedstawiony na [[parties|part]]. | + | Sikor przeglądając internet natrafił na ciekawego [http://pl.wikipedia.org/wiki/GIF GIF]a przedstawiającego tańczącą kobietę. Postanowił sprawdzić, jak ten by wyszedł na Atari i sprawdził ilość klatek - jest ich dokładnie 13. Pierwsze próby nie napawały optymizmem, jednak... Autor wpadł na pomysł, aby kobietę przedstawić bokiem (właściwie - "na płask"). Swoim pomysłem podzielił się z Mikerem, obaj postanowili na szybko zrobić program (było to na kilka dni przed Głuchołazami). Miker napisał muzę, Sikor zakodował, dodano pewne efekty i tak właściwie prawie w jeden wieczór powstał program przedstawiony na [[parties|party]]. | 
| == Technikalia == | == Technikalia == | ||
| Linia 20: | Linia 20: | ||
| * Efekt "rury" w części pracy powstał przez przypadek, gdy Sikor podmieniał DL-kę, jednak autor uznał, że wyszedł on ciekawie i go pozostawił. Na oryginalnym gifie tego efektu nie ma | * Efekt "rury" w części pracy powstał przez przypadek, gdy Sikor podmieniał DL-kę, jednak autor uznał, że wyszedł on ciekawie i go pozostawił. Na oryginalnym gifie tego efektu nie ma | ||
| * Sample użyte w programie pochodzą z gry "[[Lemmings]]" | * Sample użyte w programie pochodzą z gry "[[Lemmings]]" | ||
| + | * Część poprawek w kodzie (głównie timing) oraz pewne sugestie co do zachowania zostały zaproponowane i wprowadzone przez Mikera | ||
| == Linkownia == | == Linkownia == | ||
Aktualna wersja
Prosty slideshow w ATASCII napisany przez Sikora i Mikera. Początkowo miał być wystawiony poza konkursami na zlocie Głuchołazy 2009, jednak z braku prac (wraz z tą były dwie) został wystawiony w Demo compo, które zresztą wygrał.
Spis treści | 
Historia powstania
Sikor przeglądając internet natrafił na ciekawego GIFa przedstawiającego tańczącą kobietę. Postanowił sprawdzić, jak ten by wyszedł na Atari i sprawdził ilość klatek - jest ich dokładnie 13. Pierwsze próby nie napawały optymizmem, jednak... Autor wpadł na pomysł, aby kobietę przedstawić bokiem (właściwie - "na płask"). Swoim pomysłem podzielił się z Mikerem, obaj postanowili na szybko zrobić program (było to na kilka dni przed Głuchołazami). Miker napisał muzę, Sikor zakodował, dodano pewne efekty i tak właściwie prawie w jeden wieczór powstał program przedstawiony na party.
Technikalia
- program napisany w Turbo Basicu XL
 - wykorzystuje tylko tryb tekstowy
 - muzyka napisana w RMT
 
Osoby zamieszane pośrednio
- Seban - napisał procedurę odtwarzania sampli (kod maszynowy), którą można użyć z Turbo Basiciem XL
 - Marok - wykombinował sposób użycia RMT w programach napisanych w innych językach, niż w assemblerze
 
Ciekawostki
- Przy pierwszej publicznej prezentacji, gdy Miker przekręcał rzutnik (lepszy efekt) - najpierw była ogólna wesołość sali, aby potem w miarę pochlebnie przyjąć efekty pracy
 - Najlepszy efekt wizualny uzyskamy po przekręceniu monitora o 90 stopni w prawo
 - Efekt "rury" w części pracy powstał przez przypadek, gdy Sikor podmieniał DL-kę, jednak autor uznał, że wyszedł on ciekawie i go pozostawił. Na oryginalnym gifie tego efektu nie ma
 - Sample użyte w programie pochodzą z gry "Lemmings"
 - Część poprawek w kodzie (głównie timing) oraz pewne sugestie co do zachowania zostały zaproponowane i wprowadzone przez Mikera
 
Linkownia
ASCII Girl na fandalu.


