HR2
From Atariki
(Różnice między wersjami)
												
			
			| Wersja z dnia 13:50, 23 lut 2010 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff  | 
				Aktualna wersja Mono (Dyskusja | wkład) (kategoria tryby graficzne)  | 
			||
| Linia 1: | Linia 1: | ||
| - | {{SDP}} | + | == Tryb graficzny == | 
| HR2 jest trybem graficznym wymyślonym przez [[Eru]]. Aktualnie tryb jest dostępny do edycji w programie [[Lepix]] (aktualnie tylko w źródłach, trzeba samemu skompilować). Jest też możliwość konwersji obrazków do HR2 przy pomocy programu ''lepicon'', będącego częścią Lepixa. | HR2 jest trybem graficznym wymyślonym przez [[Eru]]. Aktualnie tryb jest dostępny do edycji w programie [[Lepix]] (aktualnie tylko w źródłach, trzeba samemu skompilować). Jest też możliwość konwersji obrazków do HR2 przy pomocy programu ''lepicon'', będącego częścią Lepixa. | ||
| Linia 28: | Linia 28: | ||
| Ciekawą własnością tego trybu jest to, że jeśli kolory 0 i 1 (licząc od 0) palety GR8 są kolorami 1 i 2 palety GR15, jest możliwa taka konwersja obrazka w GR15, że rejestry kolorów się zgadzają dla obrazków GR8 i GR15 - wtedy jest możliwe wyświetlanie tego obrazka bez DLI, podobnie jak np. w INP. | Ciekawą własnością tego trybu jest to, że jeśli kolory 0 i 1 (licząc od 0) palety GR8 są kolorami 1 i 2 palety GR15, jest możliwa taka konwersja obrazka w GR15, że rejestry kolorów się zgadzają dla obrazków GR8 i GR15 - wtedy jest możliwe wyświetlanie tego obrazka bez DLI, podobnie jak np. w INP. | ||
| + | |||
| + | == Format pliku == | ||
| + | |||
| + | Kolejno: | ||
| + | * 8000 bajtów GR8 | ||
| + | * 8000 bajtów GR15 | ||
| + | * 2 bajty kolorów GR8 | ||
| + | * 4 bajty kolorów GR15 | ||
| + | |||
| + | [[Kategoria:Atari 8-bit]] | ||
| + | [[Kategoria:Formaty plików]] | ||
| + | [[Kategoria: Tryby graficzne]] | ||
Aktualna wersja
[Edytuj]
Tryb graficzny
HR2 jest trybem graficznym wymyślonym przez Eru. Aktualnie tryb jest dostępny do edycji w programie Lepix (aktualnie tylko w źródłach, trzeba samemu skompilować). Jest też możliwość konwersji obrazków do HR2 przy pomocy programu lepicon, będącego częścią Lepixa.
Jego podstawowe cechy to:
- rozdzielczość 320x200
 - podwójny interlace, kolory mrugają "mało" (odległości między nimi są zazwyczaj 4, dużo mniej niż np w IN8).
 - 5 kolorów
 - pewne ograniczenia na kombinacje pixli
 - po odpowiednim sformatowaniu obrazka, jest możliwość wyświetlania go bez żadnych przerwań DLI (dla pewnych palet)
 
Jak to działa:
- w każdej linii na zmianę wyświetlamy linie GR15 i GR8
 -  kolory/jasności są ustawione następująco:
- GR15: 00,04,08,12
 - GR8: 04,08
 
 -  kombinacja pixli GR15 i GR8 daje nam możliwe efektywne jasności (notacja: jasność GR15 + jasność GR8 : efektywna jasność, moc 'mrugania'
- 00+04: 02, lekkie
 - 00+08: 04, mocne
 - 04+04: 04, brak
 - 04+08: 06, lekkie
 - 08+04: 06, lekkie
 - 08+08: 08, brak
 - 12+04: 08, mocne
 - 12+08: 10, lekkie
 
 - jak widać w powyższej liście, niestety, w ramach jednego pixla GR15 nie są możliwe wszystkie kombinacje jasności. Np, nie da się uzyskać w tym samym pixlu GR15 jasności 02 i 06, gdyż wymagają one innych jasności GR15. Jest to podobny efekt jaki występuje w HIP/TIP. Ale, na granicy GR15 są możliwe "ostre" przejścia (czego nie ma w TIP/HIP).
 - oczywiście, jest możliwość użycia innych palet. Np. 06,08,10,12 (GR15) i 08,10 (GR8) generują jasności 7,8,9,10,11
 
Ciekawą własnością tego trybu jest to, że jeśli kolory 0 i 1 (licząc od 0) palety GR8 są kolorami 1 i 2 palety GR15, jest możliwa taka konwersja obrazka w GR15, że rejestry kolorów się zgadzają dla obrazków GR8 i GR15 - wtedy jest możliwe wyświetlanie tego obrazka bez DLI, podobnie jak np. w INP.
[Edytuj]
Format pliku
Kolejno:
- 8000 bajtów GR8
 - 8000 bajtów GR15
 - 2 bajty kolorów GR8
 - 4 bajty kolorów GR15
 
