XLD
From Atariki
(Różnice między wersjami)
| Wersja z dnia 12:36, 7 wrz 2005 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 12:37, 7 wrz 2005 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
| Linia 3: | Linia 3: | ||
| Na początku pliku jest 16-bajtowy nagłówek: | Na początku pliku jest 16-bajtowy nagłówek: | ||
| + | <p> | ||
| <table border = 1 cellpadding = 5> | <table border = 1 cellpadding = 5> | ||
| <tr><td><b>Wielkość</b></td><td><b>Zawartość</b></td></tr> | <tr><td><b>Wielkość</b></td><td><b>Zawartość</b></td></tr> | ||
| <tr><td>4 bajty</td><td>Znacznik formatu. Kolejno bajty o wartości: $45,$58,$4C,$44 (litery "EXLD").</td></tr> | <tr><td>4 bajty</td><td>Znacznik formatu. Kolejno bajty o wartości: $45,$58,$4C,$44 (litery "EXLD").</td></tr> | ||
| - | <tr><td>12 bajtów</td><td>Blok PERCOM (zob. [[SIO]) o wartościach właściwych dla gęstości zobrazowanej dyskietki.</td></tr> | + | <tr><td>12 bajtów</td><td>Blok PERCOM (zob. [[SIO]]) o wartościach właściwych dla gęstości zobrazowanej dyskietki.</td></tr> |
| </table> | </table> | ||
| + | </p> | ||
| Za nagłówkiem znajdują się kolejne sektory o długości zgodnej z tym, co wykazano w nagłówku. W podwójnej gęstości pierwsze trzy sektory mają wielkość po 256 bajtów, z czego na dane wykorzystana jest pierwsza połówka każdego z nich. | Za nagłówkiem znajdują się kolejne sektory o długości zgodnej z tym, co wykazano w nagłówku. W podwójnej gęstości pierwsze trzy sektory mają wielkość po 256 bajtów, z czego na dane wykorzystana jest pierwsza połówka każdego z nich. | ||
Wersja z dnia 12:37, 7 wrz 2005
Format obrazu dyskietki używany przez emulator EmuXL.
Na początku pliku jest 16-bajtowy nagłówek:
| Wielkość | Zawartość |
| 4 bajty | Znacznik formatu. Kolejno bajty o wartości: $45,$58,$4C,$44 (litery "EXLD"). |
| 12 bajtów | Blok PERCOM (zob. SIO) o wartościach właściwych dla gęstości zobrazowanej dyskietki. |
Za nagłówkiem znajdują się kolejne sektory o długości zgodnej z tym, co wykazano w nagłówku. W podwójnej gęstości pierwsze trzy sektory mają wielkość po 256 bajtów, z czego na dane wykorzystana jest pierwsza połówka każdego z nich.
