Vicky

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 07:05, 28 paź 2005
Muro (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
Krótki (Dyskusja | wkład)
(Reorganizacja, +szczegóły wersji uszkodzonej i poprawionej.)
Linia 1: Linia 1:
-'''Vicky'''+{{ImgFrm|http://atariki.krap.pl/images/6/6e/Vicky_title_mini.gif|http://atariki.krap.pl/images/f/f3/Scr_vicky.gif|Plansza tytułowa}}
 +Gra labiryntowa powstała w 1992, a wydana przez [[L.K. Avalon|Laboratorium Komputerowe AVALON]] w 1993 roku. Twórcami byli [[TL|Tomek Liebich (TL)]] (program, muzyka) oraz [[Muro|(Muro)]] (grafika). Całość jest firmowana logo grupy [[Union Software Of Silesia Rousers (USSR)|USSR]].
-{{grafr|Scr_vicky.gif}}+=== Opis ===
-Gra powstała 1982. +Mały wiking chodzi sobie po labiryncie - musi odnaleźć sześć fantów, zanieść je w odpowiednie miejsca i dojść do wyjścia. W tym przeszkadzają mu różne robaki i paskudztwa. Labirynt jest generowany losowo przy uruchamianiu gry, stąd tworzenie mapy do niej nie ma sensu.
-Twórcami byli Tomek Liebich [[TL]] oraz Michał Widera [[Muro]].+
-Grafikę stworzył Michał, kod oraz muzykę Tomek.+
-Zasady: Mały wiking chodzi sobie po labiryncie - musi przejść z jednego końca na drugi. W tym przeszkadzają mu różne robaki i paskudztwa. Labirynt jest generowany za każdym razem jak się gra uruchomi.+
-Na tym samym silniku powstała gra Fluid-Kha.+
-Ciekawostką jest fakt że demo poprzedzające grę, a właściwie animacja jest dekompresowana w trakcie prezentacji.+=== Wersje ===
-{{grafr|Vicky3.jpg}}+ 
 +Gra została wydana na dyskietce i kasecie. Wersja kasetowa miała uboższe intro, bez animowanych obrazków umilających czytanie historyjki.
 + 
 +Pierwsze wydanie gry zawierało błąd objawiający się po użyciu przedmiotu "Edda, wielkia księga magii", który pozwala teleportować się w dowolne miejsce w labiryncie. Po jego użyciu postać bohatera ulega przesunięciu o 1 piksel w dół, co do samego końca gry uniemożliwia opuszczanie komnat górnymi wyjściami. Przy próbie wyjścia bohater pojawia się na dole tego samego ekranu, czasem utykając tam na stałe - jedynym wówczas wyjściem jest ponowna teleportacja, która z kolei może spowodować kolejne przesunięcie bohatera w pionie i czasem naprawić błąd.
 + 
 +Avalon po jakimś czasie zastąpił wadliwą wersję drugim, poprawionym wydaniem.
 + 
 +=== Technikalia ===
 + 
 +{{ImgFrm|http://atariki.krap.pl/images/c/ce/Vicky_anim_mini.gif|http://atariki.krap.pl/images/6/60/Vicky3.jpg|Wstępna animacja}}
 + 
 +Gra cieszy ucho digitalizowaną muzyką na ekranie tytułowym i końcowym, co jest standardem w produkcjach USSR.
 + 
 +Intro poprzedzające grę, a właściwie animacja, jest dekompresowana w trakcie prezentacji.
 + 
 +Na tym samym silniku powstała (niewydana) gra [[Fluid-Kha]].
 + 
 +TL napisał również wersję tej gry na Amigę, ale nie odniosła ona takiego sukcesu jak na 8-bitowym Atari.
 + 
 +[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]]
 +[[Kategoria:Gry labiryntowe]]
 +[[Kategoria:Gry zręcznościowe]]
 +[[Kategoria:Polskie gry]]

Aktualna wersja

Vicky_title_mini.gif
Plansza tytułowa

Gra labiryntowa powstała w 1992, a wydana przez Laboratorium Komputerowe AVALON w 1993 roku. Twórcami byli Tomek Liebich (TL) (program, muzyka) oraz (Muro) (grafika). Całość jest firmowana logo grupy USSR.

Opis

Mały wiking chodzi sobie po labiryncie - musi odnaleźć sześć fantów, zanieść je w odpowiednie miejsca i dojść do wyjścia. W tym przeszkadzają mu różne robaki i paskudztwa. Labirynt jest generowany losowo przy uruchamianiu gry, stąd tworzenie mapy do niej nie ma sensu.

Wersje

Gra została wydana na dyskietce i kasecie. Wersja kasetowa miała uboższe intro, bez animowanych obrazków umilających czytanie historyjki.

Pierwsze wydanie gry zawierało błąd objawiający się po użyciu przedmiotu "Edda, wielkia księga magii", który pozwala teleportować się w dowolne miejsce w labiryncie. Po jego użyciu postać bohatera ulega przesunięciu o 1 piksel w dół, co do samego końca gry uniemożliwia opuszczanie komnat górnymi wyjściami. Przy próbie wyjścia bohater pojawia się na dole tego samego ekranu, czasem utykając tam na stałe - jedynym wówczas wyjściem jest ponowna teleportacja, która z kolei może spowodować kolejne przesunięcie bohatera w pionie i czasem naprawić błąd.

Avalon po jakimś czasie zastąpił wadliwą wersję drugim, poprawionym wydaniem.

Technikalia

Vicky_anim_mini.gif
Wstępna animacja

Gra cieszy ucho digitalizowaną muzyką na ekranie tytułowym i końcowym, co jest standardem w produkcjach USSR.

Intro poprzedzające grę, a właściwie animacja, jest dekompresowana w trakcie prezentacji.

Na tym samym silniku powstała (niewydana) gra Fluid-Kha.

TL napisał również wersję tej gry na Amigę, ale nie odniosła ona takiego sukcesu jak na 8-bitowym Atari.

Personal tools