Vicky
From Atariki
Wersja z dnia 07:07, 28 paź 2005 Muro (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja Krótki (Dyskusja | wkład) (Reorganizacja, +szczegóły wersji uszkodzonej i poprawionej.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | '''Vicky''' | + | {{ImgFrm|http://atariki.krap.pl/images/6/6e/Vicky_title_mini.gif|http://atariki.krap.pl/images/f/f3/Scr_vicky.gif|Plansza tytułowa}} |
+ | Gra labiryntowa powstała w 1992, a wydana przez [[L.K. Avalon|Laboratorium Komputerowe AVALON]] w 1993 roku. Twórcami byli [[TL|Tomek Liebich (TL)]] (program, muzyka) oraz [[Muro|(Muro)]] (grafika). Całość jest firmowana logo grupy [[Union Software Of Silesia Rousers (USSR)|USSR]]. | ||
- | {{grafr|Scr_vicky.gif}} | + | === Opis === |
- | Gra powstała 1982 została wydana przez [[L.K. Avalon|Laboratorium Komputerowe AVALON]]. | + | Mały wiking chodzi sobie po labiryncie - musi odnaleźć sześć fantów, zanieść je w odpowiednie miejsca i dojść do wyjścia. W tym przeszkadzają mu różne robaki i paskudztwa. Labirynt jest generowany losowo przy uruchamianiu gry, stąd tworzenie mapy do niej nie ma sensu. |
- | Twórcami byli Tomek Liebich ([[TL]]) oraz Michał Widera ([[Muro]]). | + | |
- | Grafikę stworzył Michał, kod oraz muzykę Tomek. | + | |
- | Zasady: Mały wiking chodzi sobie po labiryncie - musi przejść z jednego końca na drugi. W tym przeszkadzają mu różne robaki i paskudztwa. Labirynt jest generowany za każdym razem jak się gra uruchomi. | + | |
- | Na tym samym silniku powstała gra Fluid-Kha. | + | |
- | Ciekawostką jest fakt że demo poprzedzające grę, a właściwie animacja jest dekompresowana w trakcie prezentacji. | + | === Wersje === |
- | {{grafr|Vicky3.jpg}} | + | |
+ | Gra została wydana na dyskietce i kasecie. Wersja kasetowa miała uboższe intro, bez animowanych obrazków umilających czytanie historyjki. | ||
+ | |||
+ | Pierwsze wydanie gry zawierało błąd objawiający się po użyciu przedmiotu "Edda, wielkia księga magii", który pozwala teleportować się w dowolne miejsce w labiryncie. Po jego użyciu postać bohatera ulega przesunięciu o 1 piksel w dół, co do samego końca gry uniemożliwia opuszczanie komnat górnymi wyjściami. Przy próbie wyjścia bohater pojawia się na dole tego samego ekranu, czasem utykając tam na stałe - jedynym wówczas wyjściem jest ponowna teleportacja, która z kolei może spowodować kolejne przesunięcie bohatera w pionie i czasem naprawić błąd. | ||
+ | |||
+ | Avalon po jakimś czasie zastąpił wadliwą wersję drugim, poprawionym wydaniem. | ||
+ | |||
+ | === Technikalia === | ||
+ | |||
+ | {{ImgFrm|http://atariki.krap.pl/images/c/ce/Vicky_anim_mini.gif|http://atariki.krap.pl/images/6/60/Vicky3.jpg|Wstępna animacja}} | ||
+ | |||
+ | Gra cieszy ucho digitalizowaną muzyką na ekranie tytułowym i końcowym, co jest standardem w produkcjach USSR. | ||
+ | |||
+ | Intro poprzedzające grę, a właściwie animacja, jest dekompresowana w trakcie prezentacji. | ||
+ | |||
+ | Na tym samym silniku powstała (niewydana) gra [[Fluid-Kha]]. | ||
+ | |||
+ | TL napisał również wersję tej gry na Amigę, ale nie odniosła ona takiego sukcesu jak na 8-bitowym Atari. | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] | ||
+ | [[Kategoria:Gry labiryntowe]] | ||
+ | [[Kategoria:Gry zręcznościowe]] | ||
+ | [[Kategoria:Polskie gry]] |
Aktualna wersja
Gra labiryntowa powstała w 1992, a wydana przez Laboratorium Komputerowe AVALON w 1993 roku. Twórcami byli Tomek Liebich (TL) (program, muzyka) oraz (Muro) (grafika). Całość jest firmowana logo grupy USSR.
Opis
Mały wiking chodzi sobie po labiryncie - musi odnaleźć sześć fantów, zanieść je w odpowiednie miejsca i dojść do wyjścia. W tym przeszkadzają mu różne robaki i paskudztwa. Labirynt jest generowany losowo przy uruchamianiu gry, stąd tworzenie mapy do niej nie ma sensu.
Wersje
Gra została wydana na dyskietce i kasecie. Wersja kasetowa miała uboższe intro, bez animowanych obrazków umilających czytanie historyjki.
Pierwsze wydanie gry zawierało błąd objawiający się po użyciu przedmiotu "Edda, wielkia księga magii", który pozwala teleportować się w dowolne miejsce w labiryncie. Po jego użyciu postać bohatera ulega przesunięciu o 1 piksel w dół, co do samego końca gry uniemożliwia opuszczanie komnat górnymi wyjściami. Przy próbie wyjścia bohater pojawia się na dole tego samego ekranu, czasem utykając tam na stałe - jedynym wówczas wyjściem jest ponowna teleportacja, która z kolei może spowodować kolejne przesunięcie bohatera w pionie i czasem naprawić błąd.
Avalon po jakimś czasie zastąpił wadliwą wersję drugim, poprawionym wydaniem.
Technikalia
Gra cieszy ucho digitalizowaną muzyką na ekranie tytułowym i końcowym, co jest standardem w produkcjach USSR.
Intro poprzedzające grę, a właściwie animacja, jest dekompresowana w trakcie prezentacji.
Na tym samym silniku powstała (niewydana) gra Fluid-Kha.
TL napisał również wersję tej gry na Amigę, ale nie odniosła ona takiego sukcesu jak na 8-bitowym Atari.