Softsynth
From Atariki
(Różnice między wersjami)
												
			
			| Wersja z dnia 19:10, 12 lut 2006 KMK (Dyskusja | wkład) (uch) ← Previous diff  | 
				Wersja z dnia 19:14, 12 lut 2006 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff →  | 
			||
| Linia 1: | Linia 1: | ||
| - | Niemieckiego, napisany w [[BASIC]]-u (!) program do programowej syntezy dźwięku. Używał go m.in. Jakub Husak (np. w utworze "Wodospadem Czasu"). | + | Niemiecki, napisany w [[BASIC]]-u (!) program do programowej syntezy dźwięku. Używał go m.in. Jakub Husak (np. w utworze "Wodospadem Czasu"). | 
| Technika programowej syntezy dźwięku wykorzystywana przez program również nazywa się "softsynth", co jest skrótem od angielskiego "software synthesis". W przypadku Atari dźwięk jest odtwarzany jako samplowana próbka bądź generowany jako modyfikowana fala. | Technika programowej syntezy dźwięku wykorzystywana przez program również nazywa się "softsynth", co jest skrótem od angielskiego "software synthesis". W przypadku Atari dźwięk jest odtwarzany jako samplowana próbka bądź generowany jako modyfikowana fala. | ||
Wersja z dnia 19:14, 12 lut 2006
Niemiecki, napisany w BASIC-u (!) program do programowej syntezy dźwięku. Używał go m.in. Jakub Husak (np. w utworze "Wodospadem Czasu").
Technika programowej syntezy dźwięku wykorzystywana przez program również nazywa się "softsynth", co jest skrótem od angielskiego "software synthesis". W przypadku Atari dźwięk jest odtwarzany jako samplowana próbka bądź generowany jako modyfikowana fala.
Generalnie wszelkie modyfikacje mogą polegać na zmianie:
- kształtu fali (filtrowanie, modulacja PWM itp., wavetable)
 - głośności fali (modulacja kołowa, nakładanie obwiedni, efekty tremolo)
 - częstotliwości
 
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.
