MIC
From Atariki
(Różnice między wersjami)
| Wersja z dnia 13:25, 18 cze 2016 Mono (Dyskusja | wkład) (kategoria tryby graficzne) ← Previous diff |
Aktualna wersja Mono (Dyskusja | wkład) (usuniecie kategorii tryby graficzne, dodanie linka do gr.15) |
||
| Linia 1: | Linia 1: | ||
| - | Format plików graficznych programu [[Micropainter]]. Jest to najprostszy i najbardziej rozpowszechniony format plików opisujących grafikę na [[Atari 8-bit|małym Atari]]. | + | Format plików graficznych programu [[Micropainter]]. Jest to najprostszy i najbardziej rozpowszechniony format plików opisujących grafikę w [[Graphics 15|trybie 15]] na [[Atari 8-bit|małym Atari]]. |
| Pierwsze 7680 bajtów to dane pamięci obrazu, ostatnie cztery bajty to wartości dla cieni [[Rejestry GTIA|rejestrów koloru]], odpowiednio 712, 708, 709, 710. | Pierwsze 7680 bajtów to dane pamięci obrazu, ostatnie cztery bajty to wartości dla cieni [[Rejestry GTIA|rejestrów koloru]], odpowiednio 712, 708, 709, 710. | ||
| Linia 21: | Linia 21: | ||
| [[Kategoria:Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Atari 8-bit]] | ||
| [[Kategoria:Formaty plików]] | [[Kategoria:Formaty plików]] | ||
| - | [[Kategoria: Tryby graficzne]] | ||
Aktualna wersja
Format plików graficznych programu Micropainter. Jest to najprostszy i najbardziej rozpowszechniony format plików opisujących grafikę w trybie 15 na małym Atari.
Pierwsze 7680 bajtów to dane pamięci obrazu, ostatnie cztery bajty to wartości dla cieni rejestrów koloru, odpowiednio 712, 708, 709, 710.
MIC file format --------------- offset type desc ------ ---- ---- $0000-$1DFF BYTE picture $1E00 BYTE colbak $1E01 BYTE color0 $1E02 BYTE color1 $1E03 BYTE color2
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.
