Tryby dwukolorowe
From Atariki
Tak zwyczajowo nazywane są tryby graficzne ANTIC-a, w których na ekranie dostępne są tylko dwa kolory. Ale w niektórych właściwie dostępny jest jeden.
Oto wspólne ich cechy:
- Za pojedynczy piksel odpowiada jeden bit.
 - Kolor ramki jest (jak zwykle) pobierany z rejestru COLBAK.
 -  Kolory pikseli pobierane są zazwyczaj z rejestrów:
- 0 COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)),
 - 1 COLPF0 ($D016) (cień COLPF0S ($02C4)).
 
 -  W trybach hires kolory pikseli pobierane są z rejestrów:
- 0 COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6)),
 - 1 luminancja z COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5)), chrominancja z COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6)).
 
 
W ośmiobitowym Atari dostępne są następujące tryby monochromatyczne:
- ANTIC 9 (Graphics 4),
 - ANTIC B (Graphics 6),
 - ANTIC C (Graphics 14),
 - ANTIC F (Graphics 8) (tryb hires),
 - ANTIC 2 (Graphics 0) (tryb hires),
 - ANTIC 3 (tryb hires).
 
Tryby tekstowe:
można w zasadzie traktować jako monochromatyczne z mapą kolorów (analogicznie jak tekstowe tryby wielokolorowe), bo jeden znak rysowany jest zawsze jednym kolorem, choć tenże kolor wybierany jest spośród czterech według dwóch najstarszych bitów numeru znaku:
- %00 - COLPF0 ($D016) (cień COLPF0S ($02C4)),
 - %01 - COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5)),
 - %10 - COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6)),
 - %11 - COLPF3 ($D019) (cień COLPF3S ($02C7)).
 
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.
