Buzzer
From Atariki
1-bitowe wyjście dźwiękowe służące do generowania:
- kliku klawiatury "K:",
 - sygnału uruchomienia magnetofonu "C:",
 - dźwięku brzęczyka edytora "E:" (patrz CIO).
 
Sterowanie odbywa się za pomocą 3 bitu rejestru CONSOL stąd też często mówi się o "1-bitowym dźwięku GTIA".
W modelach serii 400/800 wyjście bitu GTIA podłączone jest do rzeczywistego głośnika umieszczonego wewnątrz komputera, natomiast w modelach serii XL/XE do ogólnego wyjścia audio (wyprowadzonego do gniazda TV oraz monitorowego).
Systemowa procedura VBLK w części opóźnionej tuż przed odblokowaniem przerwań zapisuje do rejestru CONSOL wartość 8 co powoduje ustalenie poziomu linii układu GTIA w stan wysoki. Z tego względu programy generujące dźwięk techniką PWM w celu uniknięcia zakłóceń zazwyczaj blokują opóźnione przerwanie VBLK.
Seria dem Beep'em All autorstwa xxl pozwala naocznie przekonać się o możliwościach dźwiękowych GTIA.
Ciekawostki
1. Plotka głosi, iż piąty samplowany kanał dźwiękowy w demie Axel Foley grupy Union Software Of Silesia Rousers (USSR) zrealizowany jest właśnie za pomocą GTIA - nie jest to jednak prawda.
2. Evie implementuje buzzer i włącza go w swój tor audio.
Linki
- Beep'em All
 - Beep'em All II
 - Beep'em All III
 - Beep'em All IV
 - Beep'em All V
 - Dyskusja nt. engine-u Tritone
 - Dyskusja nt. engine-u Octode
 - Dyskusja nt. możliwości 5-go kanału
 - Dyskusja nt. muzyki 1-bit
 - Tritone engine
 - Lyndon Sharp Engine
 - OCTODE Engine
 - QChan Engine
 - Pixels
 - Happy New Year 2013
 - Isora 1-bitowa muzyka na ekranie z logo gry
 - MazezaM 1-bitowa muzyka na ekranie tytułowym
 
