GHG
From Atariki
Format obrazka obsługiwany przez program Graph8.
| Offset | Długość | Opis | 
| $0000 | $0002 | szerokość bloku podana w pikselach | 
| $0002 | $0001 | wysokość bloku podana w pikselach | 
| $0003 | ... | dane obrazka | 
Obrazek może mieć rozmiar od 1x1 do 320x200 pikseli trybu Graphics 8.
Dane obrazka zapisane są linia po linii począwszy od najwyższej na ekranie, a skończywszy na najniższej. Każda linia zapisana jest za pomocą kolejnych bajtów odzwierciedlających stan pikseli od lewej do prawej.
Kolejne bajty definiowane w przykładowym obrazie o rozmiarze 19x3:
                    1 1 1
    0      7 8      5 6 8      - piksel
  0 .....ooo oooooo.. ...xxxxx
  1 ....o... ......o. ...xxxxx
  2 ...ooooo oooooooo ...xxxxx
  :          1        2 2    1
  : 7      0 5      8 3 1    6  - bit
  : +--0---+ +--1---+ +--2---+  - bajt
linia
Dane w linii dopełniane są do bajtu (nadmiarowe bity "x" są uzupełniane zerami).
Dane o kolorach nie są obecnie zapisywane, a program przyjmuje wartość $02 dla COLPF1 (kolor piórka) a $0c dla COLPF2 (kolor tła) - czyli dwa odcienie szarości.
Rozmiar pliku może być łatwo obliczony ze wzoru:
rozmiar = 3 + CEIL( szerokość / 8 ) * wysokość
Obrazek o rozmiarze 320x192 może być bezpośrednio ładowany do pamięci ekranu w trybie Graphics 8 (po pominięciu 3 pierwszych bajtów nagłówka).
