Graphics 0
From Atariki
(Różnice między wersjami)
												
			
			| Wersja z dnia 17:14, 14 sie 2023 Mono (Dyskusja | wkład) (lit.) ← Previous diff  | 
				Wersja z dnia 11:49, 25 kwi 2024 Mono (Dyskusja | wkład) (→Ciekawostki - 240-liniowy hires) Next diff →  | 
			||
| Linia 14: | Linia 14: | ||
| == Ciekawostki == | == Ciekawostki == | ||
| - | W tym trybie przez programowe przełączanie trybów GTIA można uzyskać [[ANTIC Display List#Przełączanie trybów w linii|trzy tryby w linii]]. | + | * W tym trybie przez programowe przełączanie trybów GTIA można uzyskać [[ANTIC Display List#Przełączanie trybów w linii|trzy tryby w linii]]. | 
| + | * [[Rybags]] opisał programową sztuczkę pozwalającą na uzyskanie [[Programowanie: Pełny 240-liniowy hires|pełnych 240 linii trybu hires]] na ekranie. | ||
| == Zobacz również == | == Zobacz również == | ||
Wersja z dnia 11:49, 25 kwi 2024
Zerowy tryb w numeracji Atari OS (ANTIC $02). Tryb tekstowy, 40x24 znaki. Komputer standardowo uruchamia się w tym właśnie trybie. Do Graphics 0 może być zlogosowany tryb 8. Proporcje piksela oraz rejestry kolorów identyczne jak w przypadku tego ostatniego. Generator znaków zawiera definicje 128 znaków.
Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru CHACTL ($D401) (cień CHACT ($2F3)).
Rejestry określające kolory:
- Kolor ramki - COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8));
 - Kolor tła (pola gry) - piksel o wartości 0 COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6));
 - Jasność grafiki - piksel o wartości 1 COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5)).
 
W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG - patrz Tryby monochromatyczne ANTIC-a.
Ekran w tym trybie zajmuje 40*24=960 ($3C0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem.
Ciekawostki
- W tym trybie przez programowe przełączanie trybów GTIA można uzyskać trzy tryby w linii.
 - Rybags opisał programową sztuczkę pozwalającą na uzyskanie pełnych 240 linii trybu hires na ekranie.
 

