Graphics 0
From Atariki
(Różnice między wersjami)
												
			
			| Wersja z dnia 17:20, 20 lip 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (zajetosc pamieci) ← Previous diff  | 
				Wersja z dnia 17:37, 20 lip 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (odstubowanie) Next diff →  | 
			||
| Linia 19: | Linia 19: | ||
| * [[Kody ekranowe]] | * [[Kody ekranowe]] | ||
| - | {{stub}} | ||
| [[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]] | ||
| [[Kategoria: Tryby graficzne]] | [[Kategoria: Tryby graficzne]] | ||
Wersja z dnia 17:37, 20 lip 2022
Zerowy tryb w numeracji Atari OS (ANTIC $02). Tryb tekstowy, 40x24 znaki. Komputer standardowo uruchamia się w tym właśnie trybie. Do Graphics 0 może być zlogosowany tryb 8. Proporcje piksela oraz rejestry kolorów identyczne jak w przypadku tego ostatniego. Generator znaków zawiera definicje 128 znaków. Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru CHACTL ($D401) (cień CHACT ($2F3)).
Rejestry określające kolory:
- Kolor ramki - COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8));
 - Kolor tła (pola gry) - piksel o wartości 0 COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6));
 - Jasność grafiki - piksel o wartości 1 COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5)).
 
W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG - patrz Tryby monochromatyczne ANTIC-a.
Ekran w tyb trybie zajmuje 40*24=960 ($3C0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem.
Ciekawostki
W tym trybie przez programowe przełączanie trybów GTIA można uzyskać trzy tryby w linii.

