Graphics 0
From Atariki
(Różnice między wersjami)
												
			
			| Wersja z dnia 17:37, 20 lip 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (odstubowanie) ← Previous diff  | 
				Wersja z dnia 17:14, 14 sie 2023 Mono (Dyskusja | wkład) (lit.) Next diff →  | 
			||
| Linia 2: | Linia 2: | ||
| Zerowy tryb w numeracji Atari OS ([[ANTIC Display List|ANTIC $02]]). Tryb tekstowy, 40x24 znaki. Komputer standardowo uruchamia się w tym właśnie trybie. Do ''Graphics 0'' może być [[logosowanie|zlogosowany]] [[Graphics 8|tryb 8]]. Proporcje piksela oraz rejestry kolorów identyczne jak w przypadku tego ostatniego. | Zerowy tryb w numeracji Atari OS ([[ANTIC Display List|ANTIC $02]]). Tryb tekstowy, 40x24 znaki. Komputer standardowo uruchamia się w tym właśnie trybie. Do ''Graphics 0'' może być [[logosowanie|zlogosowany]] [[Graphics 8|tryb 8]]. Proporcje piksela oraz rejestry kolorów identyczne jak w przypadku tego ostatniego. | ||
| [[Generator znaków]] zawiera definicje 128 znaków. | [[Generator znaków]] zawiera definicje 128 znaków. | ||
| + | |||
| Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru [[Rejestry ANTIC-a#CHRCTL|CHACTL ($D401)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#CHACT|CHACT ($2F3)]]). | Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru [[Rejestry ANTIC-a#CHRCTL|CHACTL ($D401)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#CHACT|CHACT ($2F3)]]). | ||
| Linia 10: | Linia 11: | ||
| W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby monochromatyczne ANTIC-a]]. | W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby monochromatyczne ANTIC-a]]. | ||
| - | Ekran w tyb trybie zajmuje 40*24=960 ($3C0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem. | + | Ekran w tym trybie zajmuje 40*24=960 ($3C0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem. | 
| == Ciekawostki == | == Ciekawostki == | ||
Wersja z dnia 17:14, 14 sie 2023
Zerowy tryb w numeracji Atari OS (ANTIC $02). Tryb tekstowy, 40x24 znaki. Komputer standardowo uruchamia się w tym właśnie trybie. Do Graphics 0 może być zlogosowany tryb 8. Proporcje piksela oraz rejestry kolorów identyczne jak w przypadku tego ostatniego. Generator znaków zawiera definicje 128 znaków.
Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru CHACTL ($D401) (cień CHACT ($2F3)).
Rejestry określające kolory:
- Kolor ramki - COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8));
 - Kolor tła (pola gry) - piksel o wartości 0 COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6));
 - Jasność grafiki - piksel o wartości 1 COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5)).
 
W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG - patrz Tryby monochromatyczne ANTIC-a.
Ekran w tym trybie zajmuje 40*24=960 ($3C0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem.
Ciekawostki
W tym trybie przez programowe przełączanie trybów GTIA można uzyskać trzy tryby w linii.

